Šta vam je prva asocijacija na eSports? Ili vam je možda poznatiji termin gejming? Za koji god naziv da se odlučite nećete pogrešiti, jer je reč o industriji koja trenutno beleži najbrži rast u svetu. Šampioni eSports-a već sada zarađuju milione dolara, kako od nagrada koje osvajaju na prestižnim takmičenjima u gejmingu, tako i od broja pregleda na YouTube-u, koji je svaki dan sve veći.
Nedavna saradnja sa eSports timovima kluba Crvena zvezda i predstavljanje novog Umbro dresa koji već nose Zvezdini gejmeri podstakla nas je da vam otkrijemo 5 činjenica koje sigurno niste znali o eSports-u.
eSports je sport kao i svaki drugi
Iako mnogi misle da su gejmeri tinejdžeri koji sate i sate provode zatvoreni u zatamnjenoj sobi, stvarnost je mnogo drugačija. Da, među gejmerima ima mnogo tinejdžera, ali i starijih ljudi kojima eSports nije primarno zanimanje. Oni nisu samo strastveni u igranju igrica – oni su odlično utrenirani, imaju svoje sponzore, trenere, deo su određenih timova i redovno uvežbavaju taktike. Da, eSports je sport kao i svaki drugi i stvara adrenalinsku zavisnost poput mnogih drugih sportova.
Akcenat nije samo na jednoj eSports disciplini
Za razliku od fudbala, košarke i drugih sportova u kojima je akcenat na samo jednoj disciplini, gejmeri se mogu takmičiti u dve discipline. To su MOBA (multiplayer online battle arena) games, grupa u koju se ubrajaju League of Legends i Dota 2 i FPS (first-person shooter) games u koje spadaju igrice poput Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), Call of Duty i Halo.
Nagrade su često višemilionske
Iako nisu sve eSports igrice podjednako isplative, one ipak jesu isplative! U fokusu svakog turnira je određena igra (ili više njih), pa se u skladu sa tim razlikuju i vrednosti nagrada. Na takmičenju The International 2015 gejmeri koji igraju Dota 2 takmičili su se za nagradu od čak 18 miliona dolara. Iste godine, na BlizzCon World šampionatu, World of Warcraft gejmeri takmičili su se za nagradu od „samo“ 250 000 dolara. Te cifre su danas, sa ekspanzijom gejminga, mnogo, mnogo veće.
A sve je počelo u Aziji...
ESports je nastao krajem devedesetih godina prošlog veka u Koreji. Međutim, prvo takmičenje u igranju igrica održano je još 1972. godine. Statistike pokazuju da čak 157 miliona milenijalaca aktivno prati trendove u gejmingu, pa će prihod od ove industrije do 2021. godine dostići neverovatnih 3.5 milijardi dolara. Zanimljiv je i podatak da čak 53% fanova eSports-a ima između 21 i 35 godina.
eSports u Srbiji
Brend Umbro, čiji smo glavni licencijer i distributer u regionu, odnedavno je sponzor eSports kluba Crvena zvezda i njihovih gejmera. Zvezdin eSports dres se od 1. februara može pronaći i naručiti u našem onlajn šopu, dok je u pripremi i specijalna kolekcija majica namenjena svim ljubiteljima gejminga u Srbiji. Naručite je u odgovarajućoj veličini, jer je dostava potpuno besplatna.
Let the games begin!